The second month in 2020

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Aku rasa macam tak sempat je nak habiskan harini semua entry sampai March. Sebab sekarang je dah 11:41pm NZ (at this exact moment). Entry February ni dahlah banyak gila gambar. Takpalah eh. Janji tak sampai end of April lol. 

1 February 2020
Around KL

So, I started my February with this one. Hehehe. Tak tahu pun mana nak pergi tapi banyak jugalah tempat pergi masa tu. Balik memang aku barai penat gila sebab banyak jalan ahaha. Paling banyak berjalan kaki ye haritu selama balik cuti kat Malaysia. Kami pergi jalan around KL. All in a day. Kebetulan masatu cuti Hari Wilayah so tak ramai orang sangat.  Keluar pukul 10.30am then sampai rumah pukul 7pm rasanya? Oh ya, pergi makan kat kedai fish & chips ni. Saja aku nak try sebab katanya sama macam kat UK punya. The portion is a lot. For the taste, ikan dia menanglah. Tapi yang lain-lain tu biasa jewps. To you, thank you very much for spending your time (and money) on me hahaha. 







4 February 2020
Keramat

Jumpa Kak Maaaaii & family dengan Mak Jah & Bo Didin sekali ehehehe. Aaaa seronoklah masa tu. Rasa macam masa kecil-kecil dulu. They are the ones that I can call whenever I want and lepak yang tak rasa awkward hihi. Sayang semuer banyak. Terharu juga sebab dapat bonding dengan Qorie & Leyqa, anak-anak Kak Mai yang paling kecil. 



8 February 2020
Sri Hartamas

Haritu pergi makan fish & chips dengan baby kan. This time pergi dengan family pula hahaha. Aku dah rasmi dululah apa-apa pun. Tapi Abamal dengan Kapika takda masa ni sebab mereka masih di Nilai (rumah mak Kapika). Baijad ada tapi takda dalam gambaq hahah. Baimi pula pergi main golf. 




9 February 2020
KLIA

The day has come. Aku balik NZ masa ni haha. My feelings...50-50. Taknak balik sebab semua orang kat KL kan ala biasalah takmo tinggal family ha gitu. Pastu tak tahu bila lagi dapat jumpa. At the same time nak balik NZ sebab tinggal final sem je lepastu NZ best! NZ tenang. Ahaha. Serious talk. If you every get the chance to go there, pergilah. Aku support! Yang penting duit kena banyak ya sebab pergi bercuti dengan duit yang sipi-sipi ni tak best. Tapi aku bukan bercutilah, aku study sini. One thing for sure, aku bersyukur semua family members aku dapat hantar aku masani. I can't ask for more. Also, the one yang hantar aku dari masa aku first time nak fly ke NZ lagi. Thank you so much Faz. I love you. Dulu hantar dengan adik, sekarang hantar dengan suami hehe. Take care everyone. I love you guys muwah. 

Btw aku balik tu dengan Fatin hehe. Nasib baik ada teman ya. Banyak betul dugaan. 




Bye Malaysia. See you in another three to four years, insyaAllah. 

14 & 15 February 2020
Mount Cook & Fairlie 

Alhamdulillah, I am in Christchurch now. Safe & sound. A few days after sampai Christchurch, aku Aqilah dengan Diha pergi jenjalan hahaha. Kami target nak habiskan Mount Cook Hooker Valley track tu sampai hujung sebab masa pergi dulu tak pernah habis. Alhamdulillah, we did it! Lepastu baru kami pergi main Llama dengan Alpaca kat Fairlie, dua jam dari Christchurch hehe. Oh ya, balik tu kami pi singgah makan Indian food kat Ashburton. 















That is the end of my February. Kat Christchurch takda buat apa sangat pun. Pergi class & lepak main tennis. Aku tengok jelah tapi sambil makan kerepek hahaha. 


Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki






Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel