March

Assalamualaikum & selamat sejahtera


3 March 2020
University of Canterbury

Started this month with Bubble Tea! Okay I'm not a fan of bubble tea tapi kalau orang belanja aku minum je hehe. Usually kami memang akan ada bubble tea session dengan batch-mates plus student advisers. Aku rasa this time punya session yang paling function sebab kami duduk satu meja je lepastu dapat sembang dengan semua orang without anyone being left out. Cute la semua hehe. 


7 March 2020
Ilam

Makan-makan dengan batch July intake which is my batch. Ini memang wajib ya hahaha. Setiap semester/tahun mesti ada. Mungkin sebab batch kami tak ramai jadi senang nak bond with each other. And, I feel so much closer to them now. Sayang semua la walaupun ada yang tak dapat datang sebab kerja. Xoxo. Thank you for the foods juga geng. Sedap -semuanya dan aku rindu ya sekarang makanan-makanan itu. Looking for our next meet up! Hehehe. Btw we made a TikTok video for AnySong challenge tapi aku taknak post sebab lambat nak upload haha. 





Aku rasa itu je last gathering yang ada sebab kami dah kena perintah berkurung selama sebulan. Puncanya sebab Convid19 ni. Harini je NZ dah ada 600+ infected cases. Jadi kami masa 25 March haritu dah kena lockdown sampailah 20 April rasanya. Tapi masih boleh pergi beli barang cumanya kena ada social distancing tu. Dahlah aku class pun tak pergi sangat. Nanti next term ni pula start dengan online class je semua. Harapnya aku gigihlah nak dengar recording ahaha. Goodluck dearself. 


Btw aku sempat lagi ya order popia Wanchik ni hahaha. Sedap ok tak tipu. 

30 March 2020
"I see you in all the pieces in my life"

My mom's birthday. She is 57 years old this year. How time flies. Sedih ya tak dapat wish depan-depan. Aku video call mak je haritu. Tak dapat juga nak bagi hadiah this year. With the current movement restriction in Malaysia, aku taknak ambil risiko. 

Happy Birthday, Mak. To many more years of not celebrating your birthday together.


Aku dah final semester ni. Doakanlah ini final semester aku & aku dapat habiskan dengan jayanya. Mudah-mudahan jika Tuhan izinkan. I don't know what's gonna happen next. Banyak sangat benda jadi. Baru start 2020 ja. Belum sampai separuh lagi. Apa-apa pun, semoga segala yang bakal mendatang tu kita dapat tempuh sebaiknya dengan izin Tuhan. Semoga istiqomah dalam segala kebaikan yang kita lakukan. 

Kalau ada masa, dengarlah ceramah dari Ustaz Haji Shaari. Pasal ilmu hakikat. 

A random post of Ammar in his portable pool. 




Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki







Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel