The end of 2019

Assalamualaikum & selamat sejahtera

The past few months had been tiring. Mentally and emotionally drained. I feel tired with what I'm feeling at that time, but I managed to stay calm and focused on the other important things despite my feelings. I just hope that I don't have to go through that phase again. One thing for sure, we can't control anyone. I can't control anyone. I can't control the things that a person did or would do to me. The only thing that we can control is ourselves. Jadi, kawallah diri sendiri & minta pada Tuhan supaya dipermudahkan. Sebab segalanya datang dari Dia juga.

6 December 2019
Taman Cemerlang

Akak nikah. Alhamdulillah. 
Aku happy. Sungguh. Sebab aku anak bongsu, I've seen so many things happen in this family. Dari kecil sampai besar. Tapi benda-benda yang jadi tulah yang buat all of us become stronger together. Aku dengan akak tak rapat sangat. Especially masa aku kecil dulu. Mungkin sebab age-gap kami terlampau besar. Lagipun akak garanglah. Apa sikit nak marah. Tak suka la haha. Tapi sekarang aku dengan akak okay dahlah macam boleh je gurau ke sembang tah pape. Ok jewps. Tulah tu, things change for the better kan. Abang ipar baru ni okay je aku tengok. Nampak baiklah orangnya. Aku tak pernah jumpa pun dulu. Sebelum mereka kahwin haritu aku cuma jumpa Abang Ijad masa teman akak pergi fitting baju. Itu jelah. I am truly happy for her. At last, she found her soulmate hehe. 

Tahniah akak & abang Ijad. Semoga bahagia, berkekalan sampai syurga!


One happy family at homeeeeeeeee


Ammar tidurlah masa ni. So kena ambil gambar asing lepas dia bangun haha. I am a proud mamashu because he wore the shirt that I bought him!

We sibs wehu 

Yep. The perks of being an anak bongsu ya semua. 



7 December 2019
Sungai Buloh

Reception akak & abang Ijad, Abamal & Kak Pika. 
Gambar mereka belum dapat so aku letak gambar aku jelah eh.


My forever Pajira Pizza, and her fiance ehe. Thank you for coming!

My baby graduated on the same day! Congratulations Fairy 💗



15 December 2019
Selayang

Kenduri belah abang Ijad.


Find me!

Lepas habis kenduri, hari Isnin tu aku balik Melaka dengan mak, Na & Ammar. Duduk sana sampai Jumaat then dapat jumpa Kak Minaaaaaa! Huehue :>




Thank you bawa Sya pergi pantai! Semoga ketemu jodoh Singapore mu! Hahaha

Then I met these two. Tahlah walaupun dua-dua duduk setaman tapi paling susah nak jumpa! Ugh. Gaya macam duduk overseas je masing-masing. One thing for sure, they are the only kawan yang berjaya ajak I keluar malam setakat ni. Sayang dua-dua walaupun suka buat plan last minute!



Oh ya, Christmas holiday haritu aku ada breakfast date dengan Shaaz. Plan asal nak jumpa Shaaz tengok Frozen sama-sama tau tapi hmmm busy dia yang amat so, breakfast date it is!




28 December 2019
Dewan Tun Rahah

Hari Silat Cekak.
Night well spent. Walaupun rushing. Aaaa tak suka rushing lah aku jadi tak tenang :( Tapi takpalah. Everything went well I guess? One happy family at home juga. Tahniah abang Ijad sebab menang cabutan bertuah pergi Sabah! Oh we shared the table with Kak Teha. Tak banyak nak cakaplah. Seronok tapi aku tak dapat luang banyak masa dengan semua. Okay maybe next time kalau ada rezeki. 





 



Walaupun muka aku tahpape tapi tengoklah tu! He's smiling! Hahaha. Tak tahulah suka tengok dia senyum besar nampak happy ehe. Okla sebenarnya suka tengok dia senyumlah bila dia pandang I atau dengan I... :3


Haritu jumpa boyfriend. Hehehehe :>




That's not all that happened in December but that's the only thing that can be shared here. Alhamdulillah for everything. I am content. 

To the better me (mentally, physically, emotionally, everything) insyaAllah. 


Wassalamualaikum.
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki




Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel