The things in November

Assalamualaikum & selamat sejahtera


Aku tengah confuse nak guna size font yang mana satu. Sebab September post aku guna small size tapi October post aku guna normal size. Aku tengok dua-dua macam okay je. Jadi keliru nak guna mana satu. Nak senang baca guna yang normal size jelah kan? Oklah. Tengok aku suka yang mana ikut mood haha.

Not sure which month aku pergi fireworks kat pantai. Antara hujung bulan 10 atau awal bulan 11. So here it is. 









This is the most important part. Hehe. Cantik kan?


So November comes, I am in Malaysia guys. 

ASSALAMUALAIKUM RUMAHKU, SYURGAKU, RUMAH BARU!

Okla bukan rumah baru, masih rumah yang sama tapi dengan wajah baru gitu. Haha. Ruma baru renovate btw. Ya la aku patut ambil gambar rumah kan letak kat sini? Tak apalah eh siapa nak tengok kena datang rumah hehe. Jemputlah.

Aku habis final exams 6th November haritu. Dua paper je. Habis je paper, 7th November pukul 6.10 a.m waktu NZ, aku fly balik Malaysia. Aku tak tidur malam tu. Baju semua dah siap kemas dah masa study week. Cuma tinggal barang-barang harian macam toiletries apa semua. Tak tidur sebab nak settle a few things. Lagipun risau terlepas flight ke apa sebab mmm entah the Malaysian thing is still in me. Kawan semua lek je pergi airport sejam sebelum or less than that tapi aku tiga jam sebelum dah pergi hahaha. Sebab tak boleh online check-in masa tu jadi aku gabra sikit. 

Airport dari rumah aku dalam less than 15 minutes kalau traffic light hijau semua and kereta tak banyak. Sampai je airport aku tungguhlah sampai gate buka. Gate buka around 4 a.m. Nervous jugalah rasa sebab risau apa-apa hal tapi less than 5 minutes je settle dah check-in weh. Aku amazed sebab selama ni tak pernah check-in sendiri. Semua orang buatkan, aku ikut ja haha. Tapi sekarang dah tahu so alhamdulillah untuk ilmu baru. Anyway, aku balik seorang diri. Itu yang buat lagi nervous. 

Thank you to Aqilah for driving me to the airport and Diha and Fatin for accompanying me. Sanggup bangun pagi-pagi buta nak hantar saya. 

Leaving my kids for more than three months. 






Alhamdulillah flight semua okay. Cumanya masa di Christchurch lagi flight dah delay for a few minutes. So masa dah lari waktu tu. Aku transit dua tempat. Satu kat Sydney, Australia (1h 50 mins) & lagi satu kat Changi, Singapore (50mins). Waktu transit tu sekejap. Bila dah sampai Sydney tu aku rushing kejar next flight. Tak sempat nak charge phone apa semua. Dalam flight boleh charge tapi aku punya charger ada kat dalam bag kat atas. Taknaklah kacau nak turunkan barang apa semua. Aku doalah supaya family tak panic haha. Thanks to the advance technology sebab ada flight tracking. Thank you to the Indian Uncle who helped me cari terminal masa kat Changi juga. We were on the same flight dari Sydney ke Changi tu. We talked and he said he likes Malaysia. Malaysian food is the best. Wehu terharu genk. Anyway aku punya direct flight. Cumanya ada transit. Aku tak rasa ada terus dari Malaysia ke Christchurch. 

Sampai kat KLIA pukul 4 p.m. lebih waktu Malaysia. Mak ayah ambil. Then we go kepci hehe best. Rindu KFC Malaysia la sebab sedap!! NZ kepci tak sedap macam Malaysia. Sampai rumah, jumpa abang akak Kopi. Aku tak jet lagged. Probably sebab malam sebelum fly tu aku tak tidur. Tapi bila kat rumah aku jadi high la hahaha sebab penat kot. 

Whatever it is, I'm here genk. Home sweet home. 


8 November 2019
Sendayan

Abang Amal nikah. Inilah sebabnya balik tergesa-gesa tak lepak celebrate habis paper final hahaha. 

Aku tak tahu nak rasa apalah. Rasa sedih sikit je sebab mak macam nangis sikit masa Abamal nikah tu macam bunyi sokseksoksek kesat hidung. Sebab aku duduk sebelah mak so dengarlah. Honestly, aku masih lagi tengah digest yang Abamal dah kahwin, ada isteri. Mungkin sebab aku jumpa dia sebelum kahwin sekejap je kot. Yelah sampai Malaysia 7 November lepastu 8 November dah jadi suami orang. Tak sempat nak sembang banyak pun. We used to share stories together. We used to go for night drives (he brought me la sebab dia laki so I feel safe). We used to go makan together whenever i crave for something. He used to teman me kalau aku takda orang nak teman. Felt easy because I feel safe. He is so protective. Dulu dia pernah suruh aku bawa baton dalam handbag sebab apa-apa hal boleh ketuk ja hahaha. Baton tu beratlah! Aku pegang kunci je kalau jalan seorang. 

Apa-apa pun, deep in my heart aku tahu yang he is gonna be there. Abamal is a family person. He will always prioritised family dia dulu sebelum kawan-kawan dia. Masa sekolah dulu yelah selalu je jumpa kawan. Tapi dia tak ada a big circle of friends pun. Asyik orang saaamaaaaa je yang datang rumah ajak dia keluar. But that's that lah. Sekarang bila dia dah kerja apa semua, he really really prioritised us, his family dulu. Apa-apa hal mesti family dulu. Kawan dia letak tepi. Now dia dah kahwin, hopefully he will treat his wife as good as he treats his family lah. Sembang macam Abamal ni perfect. No, no one is. But the most important part is what are the things that crossed our minds whenever we think of someone. Is it good or is it bad. Somehow his good part is showing. 

Tahniah Abang Amal & Kak Pika. 




9 November 2019
Star Avenue Subang

Kak Hajar kahwin! The same date as Kak Pika's reception kat Nilai. 

Tahniah Kak Hajar & Abang Lan. 
Hashtag Jens off market.


Semekom bb kata dia masih single ya genk. Tapi kalau dia tipu tak tahula. 

10 November 2019
Klang

Abang Jiman kahwin. Tapi aku post gambar dengan Ammar je okeh?

Don't mind my face tapi tengoklah Muhammad Ammar cukcam tu!!! 

17 November 2019
UPM/Concorde

Aku kat hotel masa ni hahaha. Abang Hilmi ada kursus so aku dengan mak tumpang sekali booked connecting room ehe. 

My baby has graduated!


I didn't go to his convocation. Aku rasa seganlah haha. For me it is a family thingy. Lagipun masa aku grad diploma dulu tak ada pun orang lain selain family yang datang. My friends pun tak ada so... tak apalah. 

Congratulations baby. I am very very proud of you. 

Anyway, both of my baby girls pun dah grad! Tahniah genk! 

Your dream since we were in secondary school was to be one of the UTP's students. And you did it baby. Congratulations, my forever Mimo. 

Haih this girl la. The one yang menyesal masa grad sebab tak ambil gambar elok-elok eee. Don't want to wish you anything sebab aku penat dah wish banyak kali. Just stay alive!

Haritu pun dapat makan Nasi Ayam KL. Cik Ang dah buka kedai hehe. Sedap! Dari kecil lagi aku dah makan nasi ayam Cik Ang. Jadi kalau nak silakanlah pergi ya. Kedainya di Ampang. Google jelah nanti ada. 


Managed to jumpa Fatih juga! It was an unplanned meet up. We texted today then decided to meet the next day. I was lucky mak ayah bagi keluar hahaha. Sebab selalunya kalau last minit ajak ni tak lepas. Wehu. 



That is all for November. Aku nak update terus untuk December tapi ada benda lagi penting kena buat so, till then!





Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki

Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel