September ended two days ago

Assalamualaikum & selamat sejahtera




Aku baru lepas go through gambar-gambar kat Google photos haha. Bersyukur ada benda itu sebab aku terasa sangat malas nak transfer gambar semata-mata nak post kat blog je. Ye kalau rajin boleh je tapi sebab malas. 

Aku tahu dah masuk bulan sepuluh, terlambat dua hari nak post entry baru kat sini. Sorry, my bad. I was too engrossed with my assignment that should be submitted today but I submit it a day before due. Jadi aku macam menghabiskan masa menikmati keindahan dah siap assignment awal. Alhamdulillah. To be honest, aku happy la mesti sebab tak serabut assignment dah settle awal tapi aku macam risau juga haha. Like okay ke assignment tu, betul ke apa aku buat, apa aku jawab tu menepati soalan ke etc. Hmm entahlah. Semoga okay jelah semuanya. 

So, where should we start? Theatre lah kot. 

7 September 2019
Malam Malaysia (Hajat)

Kalau korang ingat, aku ada cakap aku join theatre kan. Tapi masuk dance team hihi. Alhamdulillah it was a success (for me). Sebab on the day aku perform bersungguhlah hahaha. Walaupun closing dance aku ada step yang bukan lupa tapi lambat a beat from the others but audience tak tahu so takpalah hihi. The full video should be posted on youtube tapi kena claim copyright kat lagu Jaiho sebab lagu tu kami tak ada edit pun memang full guna yang itu je. Jadi, mereka post kat Facebook page CMSA. I'll try to post the link later. Sebab nak letak full video kat sini risau berat pula. 

Banyak benda aku dapat masa join theatre ni. This is my first time to join a theatre. Seronok sebab dapat join menari. Aku memang dah lama teringin nak join menari sebab memang suka dari kecil menari lagu Hindustan haha. Tak sangka dah kat New Zealand baru dapat merasa. Masa kecil, tadika & sekolah rendah dulu banyaklah masuk tapi takda pula aku bawa sampai kebesar. Seronok lepas habis perform tu audience tepuk tangan. Now I know how it feels like to be a dancer (amatur) :> 

Next, I get new friends. This is one of the things that I cherish the most. Sebab masa mula-mula masuk dulu, I thought my circle of friends would be among KPM/MARA students je tau. Tapi bila masuk dance team untuk theatre ni, dapat kenal lagi ramai kawan. And they are so nice. I'm glad :') They are so talented too! Two of my choreographers are from engineering programme. Tapi merekalah yang paling active. Aku macam amazed lah. Marsya, one of the three choreographers pun perform juga. She is cute. Macam baby. Smol smol one. 

My dance members are amazing. Walaupun masing-masing ada perangai sendiri tapi overal mereka ni bagus je sebenarnya haha. Tahlah, tapi cute la. Dulu aku takdalah jenis yang nak sembang sangat dengan orang walaupun mereka KPM juga sebab aku macam tak tahu nak sembang apa plus aku segan aaa haha. Aku rasa noob la tatau nape. Bila masuk dance team ni ada most of them KPM juga, aku jadi macam banyak cakap dengan mereka hihi. Seronoklah. Now bila jumpa mereka ke apa macam tegur je I dah tak segan sangat. 

Okie I think that is all. For the theatre thingy.




Chinese Dance (minute 33)
Indian Dance (First hour, minute 19)
Closing Dance (Second hour, minute 9)



Ada nyanyian juga tapi korang carilah sendiri dalam tu haha. And the time I post tu tak specific so tunggulah eh nanti dia keluar. 







Diha cantik ilerrr 



Hihi


What's next?

13 September 2019
Christchurch Art Gallery

I'm not sure about its name but whatever. I went there, with my housemates (except Yuyu cuz she had an allergy), Will & Sherry. Ugh we should take a photo altogether. Wasted. Tapi sebelum tu ada small gathering dengan students from Oxford. Mereka ada programme kat sini. Aqilah ada explain haritu tapi aku malas nak cerita programme apa haha. Aqilah is one of their mentors btw. Below is just us housemates photos & some of the amazing arts

Iya jadi plan kami memang nak pakai putih semuanya. Cute la semua.




14 September 2019
Ilam Road

Macam biasa, KPM batch July 2018 mesti akan buat gathering among us hahaha. Entahlah macam benda wajib. We planned to do it at Hagley Park but unfortunately weather tak elok. Jadi kami pilih buat kat rumah jelah tapi potluck. So they brought a lot of food guys. Aku happy. Ada nasi kerabu & cake gula hangus TT^TT Thank you semua bawa makanan sedap sedap. Aku buat bomboloni je hehe. 



Semua penatlah sebab lepak sampai tengah malam. We had so much fun. I love you guys.



17 September 2019
Open Space, UCSA Building

Aku ingat dah habis theatre maksudnya dah takdalah menari apa semua. Tiba-tiba kena menari lagi hahaha. Untuk programme International Cultural Festival kat uni. Lol. Feel funny la. Lepastu ada lagi untuk programme Malaysia Day. Tapi second event tu tak ada video la. Ni nanti 12 October probably kena menari lagi sebab ada Seoul Club jemput lol. Aku rasa macam performer dah ni. Patut ada bayaran ni haha. 


Aku nak upload video lagi satu dia jauh sikit. Tapi lambat sangat. Pastu ada lagi satu yang Syikin ambil focus kat aku je. Tak apalah eh. 


22 September 2019
Banyak tempat so I'm not gonna list it.

A lot of things happened in one day. First, pergi Halswell Quarry Park untuk tengok drum show! Aaaaa first time aku tengok itu jadi aku amazed lagi. Cool la macam power gila mereka ketuk ketuk drum tu. Dahlah almost sejam juga mereka main drum tu. Walaupun ada stop untuk tukar orang & tukar formation, tapi gempak aaa. I is happy sebab tak wasted pagi saya. Eheh. 

Next, pergi rumah Kak Shaf sebab dia injured masa training Jujitsu. She had a fractured. But all is well, I post the picture later. After that pergi Hagley Park nak ambil gambar pokok bunga but too many people. Jadi dapatlah sekerat dua haha. Thanks Diha!

Aku berfikiran untuk tidak membuat suprise birthday lagi ya sebab kebanyakannya tak surprise pun. Mereka buat-buat terkejut sebab nak jaga hati. Sobs :c Tapi takpalah eh sebab mereka kata mereka happy. Okla. Jadi, lepas pergi Hagley tu sebenarnya kami tengah buy the time untuk celebrate birthday Aqilah. We celebrated it at rumah member Lincoln yang dah pindah Christchurch. Ha gitu explain. It was funny. I dunno tapi Aqilah selalu kena buli la hahaha. Maybe sebab dia jenis yang rajin melayan juga kalau orang duk kacau-kacau dia. Kalau aku ni hmmm bazir tenaga orang je. I don't bother to reply at all. Cantiklah rumah mereka. Aku suka. Vibe dia macam masuk hotel. Sebab semua putih lepastu lampu oren. Sukalah. Aku suka haha. Pastu haritu pula mendung, hujan. Sho naish. Lepak sana sampai malam. After maghrib baru balik. Itupun rasa macam taknak balik sebab rumah mereka best aaa. Kena balik sebab nak siapkan assignment haha. 


Aku try upload video dia tapi tak bolehlah sebab besar sangat. Hehu cowie. 

 I drew the tree btw.
It's Spring!
Happy Birthday Aqilah, sorry suka buli kau hihi muwah. 



Last but not least, the day that I've always waited for; My boyfriend's birthday. 

28 September 2019
Dalam hati awakz xoxo

Gaya macam ada celebration besar-besaran je kan haha. Tapi tak ada pun. Sebenarnya setiap kali bulan September, inilah yang aku tunggu hahaha. I dunno why, maybe I just like to see his reaction kot? 

Tapi for this year, on September ada dua bendalah yang aku tunggu. Theatre dengan birthday baby ehhe. So, I wished him. My plan was a success sebab everything's going smoothly. I called him and sang him two birthday songs with different language. I am insecure sebab aku sedar suara aku tak sedap haha. Walaupun nyanyi lagu birthday je I still need a full courage to do that and I did it (a pat on my back). I am not sure if I can do that again in future :') Lepastu, I sent him an email. Full with my wishes for him. Also, two photos of myself and a photo of us hihi. I woke up early that day at 3.45 a.m. sebab nak call dia tepat pukul 4 a.m. = 12 a.m. waktu Malaysia. Gigihlah. Nasib baik esoknya Sabtu so I can sleep sumore after that eheh. So... there's that. 
Happy Birthday Baby ❤


Okay its Spring season now. Dah beza 5 jam dengan Malaysia. So here is me;



Wassalamualaikum.
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki



Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel