Facts & Feels

Assalamualikum & selamat sejahtera



Hello. Aku rasa benda ni tak perlu explanation kot? Sebab dia macam dah bagitahu segalanya. Cuma yang boleh jadi perbincangan sekarang ni, apa benda yang bagi aku besar tapi orang anggap kecil je? Kalau nak senaraikan satu-satu, sampai esok pun belum tentu habis. Tapi itulah, perkara yang kita anggap kecil tu sebenarnya besar bagi orang lain. 

Contohnya macam aku ni, aku dah terbiasa dari kecil kemana nak pergi mesti inform family. Kalau mak ayah tak ada kat rumah pun aku akan inform abang atau kakak. Aku tak tahulah kenapa tapi dah terbiasa. Dulu masa aku sekolah rendah, Mak Jah yang jaga aku (kalau korang masih ingatlah aku pernah cerita rasanya dulu). Setiap hari pukul 1.30 petang, mak mesti akan call rumah Mak Jah untuk tanya aku dah sampai rumah Mak Jah ke belum. Lepastu mesti nak cakap dengan aku. Start darjah tiga ke empat entah aku start duduk rumah terus lepas habis sekolah sebab waktu tu dah ada kunci rumah sendiri apa semua. Lagipun Na dengan aku sekali. Sama juga, setiap kali sampai je rumah kalau aku tak call mak dah sampai rumah mesti mak yang akan call rumah tanya. Kalau tak ada siapa jawab, mak akan call Mak Jah sebab aku selalunya akan melencong rumah Mak Jah  walaupun Na balik rumah hehehehe. Lepastu kena marah dengan mak sebab gatai nak lepak rumah Mak Jah. Taapi, Mak Jah dengan Ba Didin yang selalu panggil masuk dulu hehehehe :> 

Jadi sekarang ni if it happens that someone(s) who are close to me didn't inform me where are they going, aku akan jadi sedihlah haha. Plus aku punya risau tu kemain lagi. Nak nak bila kita whatsapp ke apa mereka tak reply ha sudah. Overthinking strikes! At least let me know you dah gerak, then let me know you dah sampai. Kalau you singgah mana-mana bagitahulah juga. It's that simple. Bukannya susah pun nak bagitahu. Mungkin sebab aku dah terbiasa bagitahu keberadaan aku so bila tak buat macam tu aku jadi mmm risaulah pastu sedih sebab macam kita ni tak penting haha. 

Banyak je lagi benda yang bagi aku besar tapi mungkin orang anggap kecil je macam tak ada apa. Tapi aku taknaklah bagitahu kat sini sebab macam for what reason? If you wanna know then ask me. I'll tell you, but it depends on my mood juga & keadaan waktu tu. Kalau keadaan macam tak mengizinkan aku tak adalah nak point out benda tu. 

I guess that is all for today, I have plenty of works to be done. Aku baru sedar yang semua benda kena submit on May plus tests. Lambatnya sedar diri, nasib baik belum terlambat sangat-sangat. Hmm. 




Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki





Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel