Entahlah

Assalamualaikum & selamat sejahtera 



Aku kan, entahlah. Cuma terfikir yang perempuan ni memang perlukan perhatian like sumpah doh. Kadang tu menyampah dengan diri sendiri sebab takleh kawal perasaan. Keeeeee itu cuma mengada ngada jeeee? 

Entahla aku tak tahula 😧 Tapi Faz selalu cakap yang atleast kita still ada perasaan tu. Cuz people boleh jadi heartless kan.

Hmmmm nak attention also needs money. Your pakwe needs money to contact cuz whatsapp use the internet kan. So kalau WiFi takda kena beli data. Like literally everything needs money la entah.

Nak jumpa pun perlukan duit sebab yelah duit minyak ke public transport ke apa. Unless nak jalan kakilah. Kalau tempat dekat. Kalau jauh sanggup ke???? I sanggup je tapi memikirkan consequences yang I bakal hadap kalau jalan kaki seorang, better duduk rumah.

Tapi tulah kadang manusia tak bersyukur. Sebab semua benda dah ada depan mata. Macam aku sekarang ni semua benda dah ada. Maksud aku dari segi makan pakai apa semua. Mak selalu cakap yang kita selalu banding diri dengan orang yang lebih atas dari kita. Cuba banding diri dengan orang yang lebih bawah dari kita. Rumah lagi kecil dari kita, entah mungkin takda rumah dan hanya menumpang. Makan pun kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Tidur atas tikar je. Selimut pun takda. Maybe kita lebih bersyukurlah bila banding macam tu.

Pastu, mungkin sebab aku anak bongsu. Adik beradik pun dah besar. Ada yang dah nak kahwin pun insyaAllah. Jadi aku banyak perhati dari kecil sampai sekarang? Segala benda yang jadi dalam family. Setiap adik beradik tu apa yang mereka kena hadap. Mak ayah pun. So aku jadi berfikir banyaaaaaakkkkkk eeee penat 😭 Pastu sedih bila orang malas nak layannnnnn. Dahla banyak tanya pastu bila orang dah explain lambat nak faham. Sedih.  Lagi sedih bila dalam sesuatu keadaan tu kau takleh fikir keputusan yang terbaik. Takpun dah decide tapi salaaaahhh?

Entahla aku tengah emo ni instagram takda pun benda archive tu tapi bila buka account lain guna phone aku boleh pulaaaaa????? Tapi takpala I dah angkat white flag so biarkan.

Dahla nak bertenang. Bye.




Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki

Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel