Xianzai

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Bila dah lama tak menulis ni kau rasa janggal sebab macam aku sendiri aku lupa setting tulisan aku semua macam mana haha. Tapi takpalah nanti aku ingat kot. So aku ambil je mana-mana tulisan yang aku rasa sama dengan sebelum ni punya entry (Lol)

2017, tahun yang sepatutnya aku konvo. Tapi tak tahulah macam mana sebab tempat konvo tu kat PICC jadi tak tahu nasib macam mana? Kalau tak dapat grad tahun ni maybe tahun depan. Tak kisahlah janji grad. Tapi sedih sikitlah dekat siapa yang nak fly. For sure kalau grad 2018, mereka dah ada di oversea TT_TT
KPMBM pun dah pindah bangunan baru woohoo tahniah!! For me, bangunan baru tu lawa beb. Paling best tu dah jadi bangunan sendiri. Tak perlu bersesak dengan UiTM & MICOST pagi-pagi. Dengar cerita student KPMBM dah tak pakai lif ye? Lif untuk lecturer je lol takpalah #gayahidupsihat
I happy untuk para junior ^^

Oh now I'm preparing for my internship. Ceh. Start next week 9 January 2017 and habis 31 March 2017. Semoga I dapat ilmu yang banyak & pengalaman yang hebat serta dapat apply untuk masa akan datang. Amin. 

OMG aku dah 21 tahun ni!! Kalau kahwin ni cantik nombor hahahahahah gurau. Calon pun belum ada and still a looooooong way to go. Still in recover mode also. Ramai yang tanya lepas ni nak sambung mana? Ambil course apa? Nak buat apa? So I was like...uhm. Ilmu tu memang takkan pernah habis dan aku sedar aku pun jahil, banyak lagi benda nak kena explore. I once said this to my mom "Kalau adik dapat pergi oversea then adik sambung belajar..." Ada sambungan ayat tu sebenarnya tapi biarkan. I have my own plan, dalam kepala semua ada. Orang kata you have to write it down in order to make it works so I will but not here. Selagi benda tu belum jadi then aku takkan cerita hahaha. High hopes kills orang kabo. 

Results sem lima aku dah keluar haritu. Alhamdulillah I pass with flying colours! Bukanlah 4 flat, I ada slack kat satu subject which is Entrepreneurial Business Strategy. Tapi I tak kisah sebab possible je. Masa Madam suruh buat case study I tak buat, I tidur/siapkan kerja lain so berkat dia hilang dah kat situ. Then pernah ponteng class sekali miahahahah. Apa-apa pun ini kerja Dia. Kau study banyak mana pun, datang all class for the whole sem pun, kalau Dia taknak bagi then kau takkan dapat. Sama juga kalau kau belajar sikit je tapi results kau bagus, kalau Dia nak bagi Dia bagi je. Tapi kena usaha sungguh-sungguh & bergantung hati pada Allah. Kalau kau bergantung kat usaha memang tak dapat apa sebab yang kau boleh buat bukan sebab kau, tapi Allah yang bagi. #motivasimindadanhati

Oh ya, mak dah bersara! I gembira sebab setiap hari akan ada makanan kat rumah hehehehehehhe (antara sebab-sebabnya). 31 tahun berkhidmat dengan Tenaga Nasional (TNB). Mak boleh jadi consultant dengan pengalaman lama macam tu. So sesiapa yang memerlukan boleh contact mak I Puan Mariam Jaaman. Kalau takda number boleh minta I. 

Okay ni je annyeong~



Wassalamualaikum

Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki

Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel