The Fourth Farewell

Assalamualaikum & selamat sejahtera

I should be sleeping right now but...never mind. So, I'll be going back to Melaka about less than 36 hours. Taknak balik tapi nak balik tapi nak taknak kena balik juga so...baliklah. Rabu insyaAllah ayah yang hantar. Ambil baju & segala beban kat rumah nenek lepastu baru daftar. The thing is, duit muafakat RM 30 aku tak bank in lagi kahkahkah. Takpalah I am about to do that tomorrow. I mean this morning. Cuti ni, segala pantang aku untuk taknak makan malam kelaut sebab kat rumah kan takda penghalang. Makanan sentiasa ada walaupun hanyalah sekeping roti dan biskut. Hiks. I love it. Lepastu mengadu dah berisilah apalah. Pandai buat pandai tanggung orang kabo. Balik Melaka ni kuruslah balik. Tapi kalau kurus je tak sihat tak berguna juga hewhew. 

Barang nak bawa balik Melaka pun ada beberapa yang belum settle. Tapi takpalah, esok boleh kasi settle. Tengoklah bangun pukul berapa. 

Berakhirnya cuti sem ni bermakna aku dah dapat result sem tiga haritu. Alhamdulillah aku bersyukur semua lulus. Cumanya, dulu aku tak perlu keliru nak tengok GPA atau CGPA untuk sem tu punya result sebab angkanya dua-dua sama. Tapi sekarang, kena sedar diri, tingkatkan prestasi dan kurangkan emosi. Hidup ni ibarat roda. Kadang kau kat atas, kadang kau kat bawah. (Ceh)

About my love life, pppffffttttt hahahahahahah wertz (facepalm & starlight all in once) Okay lets skip that part.

Masuk sem empat, empat kali gandalah cabaran. Sedar tak sedar tinggal setahun je lagi aku nak habis diploma. Tolak LI (latihan industri) tiga bulan. Lepastu tak sure nak buat apa? Sama ada nak pergi overseas untuk study or make it as a place for vacation (if you know what I mean). We'll see how. Kasi habis dulu ini diploma then baru fikir. Buat kerja satu-satu orang kabo. I like multitasking but it is only working for certain things (makan+online+tengok TV+whatsapp?) 

I don't have the heart to insert any pictures although 2015 has been such a great and dramatic year for me (and maybe you?). It just that, I read this thing once where it states that "If you take a lot of pictures of that moment then you'll tend to forget the memories" Tapi aku ambil je sebab, aku suka ambil gambar hahahahah. 

I really really like this random post of mine because you don't have to plan what are you going to say. You just type and type and type and keep on typing until you lost your words. I even get the feel of making a new entry when I was angkat baju dari ampaian tadi. Oh cakap pasal ampaian, I have a new cat named Kopi! Takda aku teringat dia sebab sangkaq dia kat tepi ampaian tu je hehehe. 

So, Maksu aku punya kawan yang bagi Kopi tu kat aku. 7 December 2015, Kopi menjejakkan kaki kat rumah aku. Why his name is Kopi is because Lat/Mocha/Latte/Coffee is too mainstream. Aku suka nama rare yang pelik pelik sikit ni. So instead of that modern names, I choose Kopi and my family members pun tak kisah huahaha. My mom insist mula mula but ayah cakap "Mak biasalah mula-mula memang tak suka. Nanti okaylah tu" something like that ah. He's right! Sekarang ni mak mula tanya keadaan Kopi #iCanfeelthelove "Happy wife, happy life". But Janggut will be one of my best memories with cats #muahciked

Dalam kesempatan ini, I would like to apologize for all my wrongdoings towards everyone. Aku minta maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kuku kaki dengan segala salah silap yang pernah aku buat. Kalau aku ada hutang dengan korang, mohon pm (if you have my number), dm kat facebook (my full name), twitter (@syaamimz) or instagram (AZSH90). Sesungguhnya, haruslah kita saling ingat mengingati. Terima kasih sebab memahami, terima kasih atas kerjasama. Sama-samalah kita memperoleh kejayaan di dunia & akhirat insyaAllah. 

Till then!







Wassalamualaikum
Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki







Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Kucing Hitam Comel

Will I Be Okay