Terlalu Sibuk

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Disebabkan blog belum dapat dibuka, yelah dah masuk KPM ni banyak lagi benda yang belum update, aku jadikan Microsoft word sebagai platform untuk aku meluahkan perasaan kejap. Nak cerita kat orang, aku pun belum rapat lagi dengan diorang. Lainlah masa kat Segari. Suasana kat Segari dengan KPMBM sangat berbeza. Sikit jelah yang sama pun. Yang sama, kenal dengan kawan-kawan baru. Macam-macam perangai aku kenal. Kira dah boleh bacalah. Haha. Tengok je dah boleh tahu diorang macam mana sebab pengalaman kat Segari banyak. The thing is, aku rindu Segari. Rindu suasana kat Segari. KPMBM ni lain. Bangun pagi sendiri, dah takda announcement. Memang tak boleh nak harap sangat kat member-member KPM, diorang lain. Segari lain. Aku rindu Siti Zubaidah K2S11/2014. Pastinya, hati memang bergantung pada Allah SWT. 

Kat sini nak bangun sahur/pagi kena set alarm. Kat Segari ada member-member yang boleh kejutkan. Ada announcement. Lepastu nak pergi mana-mana semua sendiri. Hmm, kat Segari aku dah biasa sorang-sorang sebab jadi ketua kan. Selalunya kita yang pergi dulu. Apa-apa pun dari kita. Kat sini aku jadi pelajar biasa je. Setakat nilah. Tapi dengan izin Allah, berkat guru dan mak ayah serta usaha diri sendiri, aku buat sedaya upaya untuk jadikan aku seorang pelajar KPMBM yang luar biasa. Menjadi pelajar cemerlang untuk setiap semester. InsyaAllah. Niat kena betul, azam kena kuat. Semangat kena sentiasa pertingkatkan. Hati batu. Iman dipertambahkan insyaAllah. Contoh terdekat, macam kakak aku sendiri, Nadirah Binti Mohd Zaki. Dapat deans list untuk setiap semester. Semester empat, dia dapat four flat. Alhamdulillah tahniah! Diploma In Business Studies (DBS). Aku, Diploma In Entrepreneurship (DEn). InsyaAllah. 

Walaupun belum mula belajar lagi, tapi aku dah dapat rasa perit getirnya. Hal pendaftaran hampir ke garisan penyelesaian. Der, duduk rumah empat hari je lepastu dah masuk KPM pula. Banyaklah document yang belum settle. Medical check up, Isnin ni baru buat insyaAllah. Yuran semua dah settle awal, Alhamdulillah. Tiga bulan duduk hutan, tiga tahun duduk bandar. Aku lebih prefer duduk hutan dengan bersuasanakan Kem Segari. Hahaha. Walaupun stress tapi best. Sihat pun sihat. Everyday wajib ada exercise. Kat sini… Kena pandai-pandai sendiri. Entahlah. Mungkin baru lagi kat sini. Class pun belum start. Jadi aku rasa bosan. Kat Segari jadual memang pack. Kat sini on the way kot? Schedule pun belum dapat lagi. Harapan, semoga KPMBM segempak dan sebagus Segari. Dari segi tenaga pengajar sampailah warga asrama dan kolej. Paling penting, lecturer & member. 

Aku duduk rumah kat sini. KPM memang sediakan. Member rumah pun… tingkat atas memang ngam sebab tingkat aku. Tingkat bawah akan diusahakanlah. Hoho. Susah kalau ada sifat assabiah dalam rumah ni -_- Aku dah biasa duduk sekali dengan member, jadi bila ada yang tak ngam ni sangatlah tak seronok.

Next, aku belum lagi ada kesempatan untuk menceritakan segala-galanya yang berlaku kat Segari. Mungkin aku akan meleleh kot kalau cerita? Haha. Rindu weh rindu. Kalau boleh nak sambung lagi tiga bulan. Dengan jurulatih yang sama, kawan-kawan yang sama, kompeni yang sama, dorm yang sama, pangkat yang sama. Takda pindah-pindah kem. Aku rindu pangkat aku sebagai Ketua Kompeni Wirawati Bravo. Walaupun siksa. Ahha. RInduuuu semuuaaaa kat Segariii. Rindu Jinggo juga TT_TT Kalaulah boleh diputarkan masa. Lantak pi ah kena denda ke apa. Kata hati batu. Hahaha. Rindu Segagah Seladang. Rindu Segari. Memori Segari sentiasa terpahat dalam hati. InsyaAllah ada rezeki, aku cerita pasal Segari dari mula sampai habis. Lagipun cerita Segari aku tulis dalam Diari Islam. Bolehlah kot aku nak korek balik dan cerita kat sini. InsyaAllah.


Masuk MARA kena speaking. So I have to start speak in English. Most of the subjects will be in English. Hancur karam lebur hanyut macam mana pun English korang, berkecai terabur berderai mana pun grammar korang, memang kena speaking. Kena start speaking dari sekarang supaya English kita berhabuk. So that we can speak in English fluently. Ecewah. Aku entah macam manalah nanti. Mesti ada presentation by group and individual. Bantai jelah. Yang penting, kena yakin. Bergantung hati pada Allah. Usaha mesti ada. Banyakkan baca buku-buku inggeris. Eheh. Tak faham tanya/ cari kamus. Google dah common sangat. Ceh. Aku penatlah. Nanti bila-bila aku sambung lagi. Tapi bukan kat sini kot? Blog tercinta opkos. Tengoklah keadaan. So bye!





Wassalamualaikum








Suci dari hati, Syasya Amirah Binti Mohd Zaki

Comments

Popular posts from this blog

PLKN Pipelz

Will I Be Okay

Kucing Hitam Comel